Otsikkoon viitaten aika kamalaa näin 32-vuotiaana.

Olin eilen bileissä, autolla, selvinpäin. Monet bilettäjät olivat humalassa, yllätys.. Olen tuntenut nuo ihmiset  kymmenen vuotta ja ennen he olivat aika pidättyväisiä ja suht raittiita ihmisiä. Kuinkas nyt onkaan käynyt? Kukas nyt onkaan se pidättyväinen. Alkoi vaan ihan tolkuttomasti ottaa päähän se känniääliöily. Olen tehnyt sitä niin paljon aikoinaan itse, että ei kyllä yhtään nappaa tai ei ainakaan eilen. Parin selvemmän kaverin kanssa kävimme hyviä keskusteluja uskonnosta, yhteiskunnasta ja kaikesta muustakin josta vanhat ihmiset yleensä puhuvat. Humalaiset ystäväni keskittyivät miettimään onko perse leveä vai ei? Katsooko miehet heidän peppujaan sillä silmällä ja  mikä mahtaa olla heidän seksikkyyden tasonsa ja montako minuuttia viimeöinen seksikumppani kesti..

Summa summarum 30-40 vuotiaat naiset osaavat olla aika tyhjäpäisiä ja säälittäviä (kuvitellen itse olevansa vain avoimia, estottomia ja nuorekkaita).. Ja kahden todella läheisen yh-single-äidin elämää läheltä seuranneena sinkkuäidillä on todellinen vaara siihen että alkaa miehenkipeydessään hutsuilemaan ja se on kamalaa katsottavaa se.

Tämä on nyt tällainen tilitys ja ehkä viikon mietittyäni ymmärrän omaa ajatusmaailmaani paremmin ja löydän omat tunnelukkoni ja ymmärrän miksi eilinen herätti minussa niin suuria tunteita. Mutta jotenkin vaan minusta tuntui siltä, että olen jo bilettäny nuo tuollaiset bileet kakskymppisenä ja ei oo ehkä paha asia, että nyt on siirrytty eteenpäin.

Sen olen myös huomannut, että kun olen porukasta se joka on viimeksi synnyttänyt ja  edelleen imettävä ihminen, niin isompien lasten vanhemmat ovat ajatuksiltaan aika kaukana tästä minun arjesta jossa heräillään öisin ja mietitään imetystä ja kestovaippoja.. Ja varsinkin se side minun ja nuorimmaisen välillä on niin tiivis, että en osaa niin paljon ajatella itseäni vaan elän vahvasti äitinä ja lapsen kautta. Ehkä siksikin biletys ja viina eivät ole mun top10:ssä.

Et sellaista.. Hyvä kun on blogi niin voi avautua vaikkei tätä ehkä kukaan luekkaan.